Jaký filesystém, jaké zálohování ?

Norbert Volf volf na bata.cz
Pátek Březen 5 10:26:55 CET 2004

> Mohl by mi někdo poradit rozumně drahé záloh. zařízení ? Nejvíc by se mi
> líbila možnost zálohování na výměnný disk, ale muselo by to být hot-swap (a
> pokud možno IDE) - existuje něco takového ?
Na IDE jsem nic bezne dostupneho nenasel. Denni zalohy resime
zalohovanim pevnymi odkazy http://www.root.cz/clanek/1373 na vyhrazeny
stroj na kterem je v RAID0 500GB a tydennimi zalohami na pasky. Pripada
mi to jako velmi rozumne reseni.

> A ještě ten filesystém - co byste radili Reiser nebo ext3, nebo ještě nějaký
> jiný (třeba XFS) ?

Na sambe pro cca 200uziv pouzivam bez problemu SW RAID/LVM/XFS (pozor do
jadra cca 2.4.22 tam byl nejaky problem s LVM + journalovaci fs).
Tady je nejake porovnani:
http://www.osdl.org/docs/linux_journaling_filesystems_and_workloads.pdf

Norbert Volf