Qmail smtp

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Pátek Březen 5 12:59:45 CET 2004

On Fri, 5 Mar 2004 jirkajj na centrum.cz wrote:

> Zdravim vsechny linuxaky.
> Prechazim na Qmail a morim se s nastaveni smtp serveru.
> V Postfixu se dana sluzba nastavi pres RELAYHOST v Sedmailu je to pres
> SMART RELAY. Muze mi nekdo poradit jak na to v Qmailu?

Jako pro jake hosty umozni qmail-smtpd relay? To se nenastavuje v smtpd,
ale v pouzitem TCP serveru (napr. (x)inetd nebo tcpserver od djb).

qmail-smtpd povoli relay, je-li nastavena promenna RELAYCLIENT.
V tcpserveru se to udela pomoci napr. takto:

$ cat /etc/qmail/tcp.smtp
127.0.0.1:allow,RELAYCLIENT=""
192.168.0-4:allow,RELAYCLIENT=""

Tento soubor je pak pomoci tcprules prevest na binarni .cdb soubor a ten
pri spusteni predhodit tcpserveru (-x /etc/smtp/tcp.smtp.cdb).

-- Honza Houstek