obnova passwd,shadow,group

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Neděle Březen 7 02:18:39 CET 2004

On Sat, 6 Mar 2004, martin hablak wrote:

> Zdravim,
>
> nedavno mi zhavaroval disk, nastastie som mal nejake zaloy, po novom
> naistalovani systemu a prepisani shadow,passwd,group sa nemozem
> prihlasit do systemu, ked subory vratim spat vsetko je ok.

Hmm, a nemate nahodou v tom nove naintalovanem systemu jina UID/GID?
Pokud v PAM mate autentizaci nastavenou na shadow (default v Debianu
i drtive vetsine ostatnich distribuci), pak vymena passwd, shadow, group a
gshadow (*) opravdu staci.

-- Honza Houstek

(*) v gshadow jsou hesla pro prihlaseni do groupy, prilis casto se to dnes
nepouziva, uzivatel bud je v nejake groupe implicitne, nebo neni