cz_qwerty a LTSP

Ivo Panacek ivop na jlabs.cz
Pondělí Březen 8 12:09:52 CET 2004

Dobry den.

Uz druhy den neuspesne resim problem.
(google a mnohe archivy jsem se snazil prolezt).

Mam diskless klienty, ktere bootuji po siti pres LTSP 3
a pote se spoji na X server (FC1) a tam se jim v kiosk rezimu
spusti twm a mozilla.
To vse po drobnych dodelcich uz nejaky cas funguje.
Ale ted potrebuji, aby na nich sla prepinat ceska a anglicka
klavesnice (duvod: obcasne psani diakritiky a trvale
pouzivani ctecky carovych kodu - te cestina vadi).
Protoze v tom kiosk-twm nejak nemam sanci, doufal jsem,
ze se mi podari presvedcit rovnou X na klientech spousteny pres LTSP.
A tam jsem narazil:
je tam XFree 4.2.99.1 a nedari se mi rozjet prepinani
klavesnic (priznam se, ze v tom jsem pouhy uzivatel).

Ten novy zpusob zadani vice layoutu
   XkbLayout := "us,cz_qwerty"
   a na prepinani pouzit shifty a zobrazovat pres scroll LED
   XkbOptions := "grp:shift_toggle,grp_led:scroll"
tam jeste nefunguje (sice tesne, ale nefunguje)

takze jsem chtel zkusit starsi.
Nakopiroval jsem tam oblibene czsk do symbols, spustil jsem na
to xkbcomp a do XF86Config pridavam tohle:

     XkbCompat   =   "group_led"
     XkbSymbols  =   "us(pc105)"
     XkbRules    =   "xfree86"
     XkbModel    =   "pc105"
     XkbLayout   =   "czsk(us_cz_qwerty)"
     XkbOptions  =   "grp:shift_toggle"

Zda se, ze XFree86 se (na klientovi) spusti bez potizi a nezlobi se (podle logu),
vsechna ta nastaveni odsouhlasi, pak vypise jeste
Keyboard: CustomKeycode disabled
Keyboard "Keyboard0" handled by legacy driver (to tedy az na konci)

Nicmene mu tam jede jenom us klavesnice a prepinat (oba shifty, ani jinak) nejde.

Pokud tam necham jen

     XkbLayout   =   "cz_qwerty"

tak cestina slape dobre, az na to, ze zase nejde prepinat (neni divu).

Muzete prosim poradit?
--
S pozdravem
Ivo Panáček