HTB - velka sit - monitoring ?

Petr Kincl pkincl na synergy-net.cz
Pondělí Březen 8 14:09:57 CET 2004

Dobry den.

Pouzivam HTB pro omezovani rychlosti jednotlivych PC pri stahovani z Internetu. Script prikladam, alespon jeho cast. Existuji nejake moznosti, jak overovat funkcnost a hlavne ucinnost HTB. Stava se mi, ze ve velkem provozu mi zacne zahazovat pakety, i kdyz neni odchozi linka zdaleka plna. V siti vznikaji zbytecne vypadky, prto bych chtel zjisti, zda a jak jsou jednotlive tridy naplneny. Da se to nejak?

Dekuji

Petr Kincl

P.S.

Muj script:

UMISTENI="/etc/scripts/mereni/"
RATEMAX=1800

echo $UMISTENI

I=0
for FILE in $UMISTENI/*
do
 . $FILE
  I=$(( $I + 1 ))
done

RATEMIN=$[$RATEMAX/$I]   # minimalni rychlost podle poctu souboru v nadrazenem adresari
echo $RATEMIN

iptables -t mangle -F FORWARD

tc qdisc del dev eth1 root
tc qdisc add dev eth1 root handle 1:0 htb

tc class add dev eth1 parent 1:0 classid 1:1 htb rate ${RATEMAX}kbit  #Nadrazena trida s maximalnim RATE

I=10
for FILE in $UMISTENI/*
do
 . $FILE

# Promenne RYCHLOST a ADRESA jsou v souboru, ktery se cte v cyklu.

    tc class add dev eth1 parent 1:1 classid 1:${I} htb rate ${RATEMIN}kbit ceil $[${RYCHLOST}+${RYCHLOST}/2]kbit  # Vytvori minimalni rychlost s navysovanim na 150% rychlosti

    tc qdisc add dev eth1 parent 1:${I} handle ${I}:0 sfq perturb 10

    iptables -t mangle -A FORWARD -d $ADRESA -j MARK --set-mark $[${I}-10]

    tc filter add dev eth1 parent 1:0 protocol ip handle $[${I}-10] fw flowid 1:${I}

done