Vyhody/nevyhody Open Source SW

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Čtvrtek Březen 11 02:44:19 CET 2004

On Wed, 10 Mar 2004, Dan wrote:

> Zdravim OSS uzivatele,
>
> na The Register webu
> (http://www.theregister.co.uk/content/55/36033.html) vysla docela
> zajimava uvaha o (ne)vyhodach OSS v porovnani s closed source SW (thanks
> to root.cz). V podstate vyjadruje muj pohled na vec - tj. kazda strana
> ma sve v zavislosti na oblasti vyuziti.
>
> Mel by k tomu nekdo co rici? (tedy krom nazoru typu "Windows jsou spatne
> protoze MS").

Nevim, co k tomu chcete slyset. V tom clanku neni nic noveho a podobnych
studii si muzete na webu najit stovky (jak byva zvykem, kazda dospeje k
trochu jinemu zaveru).

Za relativne kratkou dobu, kdy se linuxem a OSS obecne intenzivneji
zabyvam, jsem si na dostupnost zdrojaku tolik zvyknul, ze uz bych si to
jinak ani nedokazal predstavit. Programy s nedostupnym zdrojakem pouzivam
jen velmi zridka a nerad, navic vetsinou v nejakem sandboxu.

Dostupnost zdrojaku prinasi hrozne moc vyhod a nekolik malo nevyhod
(zejmena omezeni moznosti praktikovat "security by obscurity").

Ovsem je mi zcela jasne, ze masa uzivatelu hltajici M$ produkty a
vyznacujici se tim, ze je naprosto v klidu pri zjisteni pritomnosti
padesati ruznych spyware a jine haveti v systemu, asi tezko pristup ke
zdrojovym kodum oceni.

-- Honza Houstek