Samba pdf tiskarna

Dan Daniel.Bar na seznam.cz
Čtvrtek Březen 11 19:47:24 CET 2004

B.Duda napsal(a):
> Dobry den,
> Muze mi nekdo v kostce vysvetlit jak ma fungovat pdf tiskarna v sambe ?
>
> V mdk9.2 jsem odznacil pdf-generator a pdf-printer, reloadnul sambu a na
> stanici XP nainstaloval na pdf-printer ovladac HP6PS.
> Nic to nedela a nikde jsem nenasel nejaky posis jak na to.

mdk verzi neznam. PDF printer pro Sambu jsem si delal sam rucne. Pokud
to udelali podobne, pak je to normalni Samba tiskova fronta s nejakym
externim filtrem.

Mozna tedy takto:

1. Mate Samba printer spool
2. Na Win si nainstalujete nejaky PS driver a jako tiskarnu si zvolite
tento Samba spool
3. Z nejake win aplikace vytisknete job
4. Externi filter volany ze Samby vezme ze Samba spool jako vstup PS
soubor vytvoreny win PS driverem (u vas HP6PS) a prekonvertuje to do PDF.

Jako PStoPDF jsem pouzil ghostscript, pocitam ze u MDK verze je to
stejne. Jako print driver jsem pouzil Scitex PS driver. Win v podstate
pouzivaji obecny PS driver a specialni PPD soubor ke kazde PS tiskarne.
Nevim proc, ale nektere drivery (vcetne toho vaseho) mi nektera pismena
generovala v rastru. Ne tak scitex.

Dalsi vec byl ghostcript. Musel jsem pouzit latest verzi (tu s omezenou
licenci). Verze z Debiana nefungovala uspokojive (opet ty rastrovana
pismena).

Muzete to jeste vylepsit:
- nainstalovat na Sambu do PRINT$ share windows drivery a rici Sambe aby
je byl schopen poskytovat stylem "point and click". Nemusite pak
obchazet vsechny stanice a doinstalovavat je rucne.

- po dokonceni poslat na win stanici winpopup msg se zpravou o dokonceni
tisku. Pro uzivatele to muze byt uzitecne kdyz uvidi, ze se prece jen
neco s jejich tiskem delo.

- muzete si udelat svuj vlastni PPD soubor (na win). Ja jsem si ze
scitex (osvitka) PPD souboru vybral jen core a pridal dalsi formaty.
Takze uzivatele mohou tisknout od A5 do A0 dle vyberu.

Stalo me to celkem dost casu, nez jsem nasel tu nejlepe funguici
kombinaci, ale vysledek stoji za to.

Good luck.

Dan