prechod z RAID 0 na RAID 5

Mirek Petricek mirek na petricek.cz
Pátek Březen 12 21:23:33 CET 2004

V Pá, 12. 03. 2004 v 12:19, Jan Nemsak píše:
> Cafko,
> mam diskove pole raid0 (2 disky) a teraz mam aj treti disk a chcel by som z
> toho spravit raid5. Da sa to nejako bez odzalohovania systemu a naslednej
> obnovy na raid5?
> Teoreticky by to malo ist, keby som to pole vedel presvedcit ze nie je raid0
> ale raid 5 ktoremu jeden disk zhavaroval a pridam novy disk namiesto
> zhavarovaneho. Len som to este nikdy nerobil, neviete o nejakom howto alebo
> niecom podobnom?

Tohle možné není. Ani teoreticky. Aby pole RAID5 fungovalo (byť v
degradovaném módu), potřebujete minimálně dva disky. Ovšem jestliže
používáte RAID-0 nemůžete postrádat ani jeden ze dvou původních disků
(RAID-0 nemůže pracovat v degradovaném režimu). Potřeboval byste tedy
ještě jeden disk navíc. Alespoň pro ten převod.

V Pá, 12. 03. 2004 v 12:22, Ing. Pavel Janousek píše:

> BTW neni RAID0 dokonce jen "linearni" oblast bez stripingu? Zrovna se mi
> to nechce hledat...

Není.

--
/* Miroslav Petricek             mirek na petricek.cz
   UNIS COMPUTERS, spol. s r.o.  Systemovy inzenyr - UNIX