pripojeni na Oracle 9i (fwd)

Jirka Mares linux na edoras.cz
Neděle Březen 14 21:06:46 CET 2004

Lubos Kolouch wrote:

>diky za rady :)
>
>Mel bych dve doplnujici otazky:
>1) kde mam stahnout clienta (treba sqlplus)? to je prave to
>co nemuzu najit, nejlepe v balicku pro mandrake

Pochybuju, ze najdete rpmko. Oracle si musite stahnout ze stranek oraclu
- maji tam image CDcka - vypalit si to a nainstalovat. Je to jedno CDcko
(nebo si od vaseho ITka pucte CDcko, on to jiste bude mit).
Oracle ma takovou trochu prudivou vec ... musi se totiz instalovat
fakticky jejich instalatorem, ktery navic funguje pouze v grafickym
rezimu, takze je treba mit tam Xka. :-( To je docela vopruz! (resp.
videl jsem nekde cestu, jak to naisnatlovat bez instalatoru, ale prislo
mito jako jeste vetsi vopruz, nez nainstalovat Xka. ;-)))
Kdyz si nainstalujete klasickyho oracle klienta, tak tam mate SQLPlus.
Je to bezna soucast oraclu.

>2) necha me sqplus vyexportovat vysledek dotazu alespon treba
>do csv aby se z toho daly delat grafy a tak?

Jasne - muzete tam pouzivat klasicky prikazy sql+, takze napr. pro
export do CSVcka udelejte toto:
spool text.csv;
select jmeno||prijmeni from kamaradi;
spool off;

A mate jmena kamosu v CSVcku. :-) (spoolem zadavate cestu, kam sypat
vystup).

Krom toho existuji jeste windowsoindni aplikace - napr. tora (najdete na
freshmeatu). Je to klikaci wokynkova zalezitost pro linux zadara. A jsou
i dalsi - tam se to da vsechno naklikat. Ale zkusenosti s tim nemam -
odbornici prece delaj v command lajne, ze!? ;-)