ipsec na 2.6.3 a iptables

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Úterý Březen 16 12:12:26 CET 2004

On Tue, Mar 16, 2004 at 10:47:50AM +0100, Pavel Spalek wrote:

>   po vetsim usili se mi podarilo zprovznit ipsec (ipsec-tools,
> racoon) na 2.6.3 jadre, ale potreboval bych jeste nejakym zpusobem
> vyresit firewall. Musim rict, ze absence virtualniho rozhrani me
> trochu zarazila, zrejme bude treba filtrovat podle protokolu nebo tak
> neco. Googloval jsem, ale vypadla na mne jenom jedna stranka, kterou
> jsem ne zcela pochopil. Najde se nekdo ochotny, kdo by poskytl
> funkcni (a bezpecnou) konfiguraci iptables? Uvitam i kazdou radu nebo
> odkaz.

Také nad tím už nějakou dobu hloubám a obávám se, že v INPUTu to
nepůjde. Jak netfilter, tak třeba tcpdump tam vidí jen ty ESP pakety.
V případě tunnel mode (a řetězce FORWARD) je to v pořádku, tam jsou
vidět už ty rozbalené. Zřejmě se předpokládá, že autorizace se bude
řešit až na úrovni příslušného síťového démona.

                                                       Michal Kubeček