SMART a off-line testy disku

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Úterý Březen 16 15:29:36 CET 2004

	Zdravim,

rad bych se zeptal, jestli tady nekdo pouziva S.M.A.R.T., a pripadne
jakou konfiguraci mate? Hlavne mi jde o to, jak spoustite takove ty
off-line selftesty. Mam radic 3ware a na nem 8 disku. V /etc/smartd.conf
mam neco jako

/dev/sda -a -d 3ware,0 -S on -o on -I 194 -m rootova na adresa
/dev/sdb -a -d 3ware,1 -S on -o on -I 194 -m rootova na adresa
... atd pro vsech 8 disku.

Problem je, ze asi disky neumi automaticky spoustet off-line selftesty,
cili "-o on" nema zadny efekt a je treba testy spoustet nejak rucne.
Nevim jak je vhodne testy spoustet - jestli to treba smartd umi sam,
nebo jestli treba mam jednou za den spustit z cronu short test na vsech
discich a jednou za tyden long test, jestli mezitim muze nebo nesmi
bezet smartd, jestli je den/tyden dobra doba, pripadne jestli je
treba spoustet i jine testy (smartctl zda se umi short, long, offline
a conveyance - k cemu jsou ty posledni dva?).

	Diky za informace.

-Y.

 Any compiler or language that likes to hide things like memory allocations
 behind your back just isn't a good choice for a kernel.   --Linus Torvalds