SMART a off-line testy disku

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Úterý Březen 16 17:17:15 CET 2004

Michal Dobes wrote:
: Jan Kasprzak napsal(a):
: > rad bych se zeptal, jestli tady nekdo pouziva S.M.A.R.T., a pripadne
: > jakou konfiguraci mate? Hlavne mi jde o to, jak spoustite takove ty
: > off-line selftesty. Mam radic 3ware a na nem 8 disku.
:
: Nebude urcity problem v tom, ze 3Ware radic ty IDE disky kompletne
: prekryva svoji vlastni logikou a pak vuci systemu to vystupuje uz
: jen jako SCSI disky v nejakem poli?
: Jinak do toho radice jdou nejake testy nastavit primo, at je dela
: on. Pokud je pusten 3dmd manazer.
:
	Ne, 3ware vubec nereste. Predstavte si ekvivalentni problem na
jinem radici. 3ware umi primi pristup k SMART informacim jednotlivych
fyzickych disku (to /dev/sda neni konkretni fyzicky disk, funguje to
na kteremkoli volume toho radice; cislo disku se urcuje -d 3ware,<cislo>).

-Jan Kasprzak

 Any compiler or language that likes to hide things like memory allocations
 behind your back just isn't a good choice for a kernel.   --Linus Torvalds