SMART a off-line testy disku

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Úterý Březen 16 22:53:49 CET 2004

Zdenek Havrlik wrote:
: co tohle to by nepomohlo ???
:
: Standardně smartd kontroluje stav zařízení pravidelně ve 30-ti
: minutových intervalech, což samozřejmě můžeme změnit pomocí volby -i při
: spuštění smartd. viz.

	Ach jo. Tak ja nevim jak uz to mam napsat. Manualovou stranku
umim cist taky a cetl jsem i tu ke smartctl, i tu ke smartd.

	Smartd sam zadne testy nespousti, jen reportuje zmeny.
"-o on" jsem psal ze moje disky nepodporuji (a neni to soucasti SMART
specifikace). Tim padem taky "-S on" nema vyznam.

	Tedy jeste jednou - a prosim odpovidajici o odpoved na to na co se
ptam: Jak spoustite self-testy na discich, ktere nepodporuji automaticke
spousteni self-testu samy? Umi to nejak smartd? Pokud ne, lze pri spustenem
self-testu mit smartd pusteny i smartd? Nektere disky tusim self-test
prerusi pri obdrzeni libovolneho SMART prikazu (tedy zrejme i pri periodicke
kontrole parametru disku, kterou smartd provadi). Je tady nekdo, kdo neco
takoveho pouziva? Jake s tim mate zkusenosti?

	Doplnujici otazka (ktera sice v manualu nejak popsana je, ale
hodilo by se mi vysvetleni i z jine strany): Jaky je rozdil mezi self-testy
short, offline, long a conveyance? Z nazvu bych odhadl, ze short je kratsi
nez long :-), ale uz ne to, jak casto se ktery z tech testu ma spoustet
(nebo jestli treba staci pravidelne spouste jen short, a teprve v pripade
problemu zkusit long).

	Diky predem za odpovedi na to, na co se ptam.

-Jan Kasprzak

 Any compiler or language that likes to hide things like memory allocations
 behind your back just isn't a good choice for a kernel.   --Linus Torvalds

Daląí informace o konferenci Linux