ipsec na 2.6.3 a iptables

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Středa Březen 17 00:22:37 CET 2004

On Tue, Mar 16, 2004 at 11:48:58PM +0100, Zdenek Prchal wrote:

> Jeste pro doplneni - nemam tu ted sice zacatek tehle debaty, ale matne si
> vzpominam, ze jste tusim zminoval, ze komunikaci mezi koncovymi body tunelu
> mate jako typ transport - ja, na rozdil od vas to mam jako tunel (prestoze
> je to zbytecne), ale pak se kupodivu zrejme netfilter chova jinak ...

Aha, to by mohl být ten podstatný rozdíl. Takže by mohlo pomoci nastavit
i VPN mezi dvěma rozhraními jako tunnel mode. To mne nenapadlo vyzkoušet,
nějak jsem si zafixoval, že tunnel mode je jen pro případ, že potřebuji
routovat celý subnet, a trik s tím, že subnet může obsahovat i jedinou
adresu, mne nenapadl.

                                                           Michal Kubeček