Volba distribuce (RH) na server - jsem z toho baletka

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Čtvrtek Březen 18 10:13:27 CET 2004

On Wed, Mar 17, 2004 at 03:16:07PM +0100, Petr Klima wrote:
> Pekny den preji
>
> Budu instalovat nekolik novych serveru a musim tudiz vybrat distro.
>
>    Ve firme bezi nekolik RH od 6.0 po 7.3, vsichni s RH umime vychazet,
> takze volba byla pomerne jasna, klon RHEL 3 .
>
>    Objevil jsem WhiteBox a zajasal.
>
> Jenze pak jsem objevil Caosity a TaoLinux a ted nevim ktery vybrat?

V podstate je to jedno. WhiteBox je sice schovany "za knihovnou", ale
jeho autor (Moris) nestoji o zadnou spolupraci, vse dela "sam" a neni
ochotny ani vystavit to, co slibil. Takze autor portu na AMD64 sice
udelal RC1 pro WhiteBox, ale pak presel k Tao, protoze od WhiteBoxu
nebyla zadna odezva.

Tao dela 1 nadsenec. CentOS je komunitni projekt. Lineox dela zase
komercni firma.

Nicmene binarne je to vsechno kompatibilni, protoze to vychazi ze
stejnych zdrojaku. Ale nektere distribuce (napr. Tao) mohou mit nektere
baliky modifikovane (napr. Tao slucuje kernel a kernel-unsupported).

Aktualizace vychazeji, pro WhiteBox maji nekdy vyrazne zpozdeni. Nicmene
si je muzete prelozit sam v chroot prostredi nebo prebirat treba moje
(testing.updates).

http://ftp.linux.cz/pub/linux/people/milan_kerslager/RHEL-3/testing.updates/
ftp://ftp.vslib.cz/pub/local/milan.kerslager/RHEL-3/testing.updates/

> Resil nekdo z vas podobne dilema? K cemu jste dosli?
>
> Jak je to s "pridavnyma packagema", muzu pouzivat ty pro RHEL3(origis)
> pokud projdu zavyslostma?

Ano. Kvuli tomu se to vsechno dela.

> Je nekde server s uz zkompilovanyma balikama pro nekterou z RHEL3-like
> distro? ( o http://ftp.linux.cz/pub/linux/people/milan_kerslager/RHEL-3/
> vim ...)

Jednak contriby u jednotlivych distribuci (WBEL nema zadne), nebo asi
nejrozsahlejsi u Daga:

http://dag.wieers.com/packages/

--
                        Milan Kerslager