IPSec za NAT [trosicku delsi ;o)]

Ing. Pavel Janousek Janousek na FoNet.Cz
Čtvrtek Březen 18 13:50:39 CET 2004

	Mozna jsem nepochopil presne Vase vyjadreni, ale ja mel za to,
ze AH je zejmena proti utoku ManInTheMiddle, protoze prave ten AH
sifruje i hlavicky puvodniho packetu - ESP je ciste pro sifrovani
datoveho obsahu => pokud utocnik uskutecni pokus o podstrceni paketu,
ktery se bude vizualne tvarit, ze je od zdroje (a treba mu bude sedet i
ESP cast), uz to nikdo nepozna...

	Ja si myslim, ze prave komercni vyhoda IPsecu (AH + ESP) je v
tom, ze protistrany maji rozumne komercne dostupnou (ano kvantova
kryptografie na desitky km uz je take komercne k dispozici - dostupnost
je trochu jina - nejen cenova) jistotu, ze komunikuji pouze spolu bez
tretiho, coz pri datove sifre v podobe ESP maji zhruba na urovni
klasickeho SSL...

	Pokud se mylim, dekuji za osvetleni.