KOMERCE: Mandrake 10.0 CZ s jádrem 2.6 v prodeji

Ivan Bibr bibri na mandrake.cz
Sobota Březen 20 15:51:05 CET 2004

On Fri, 19 Mar 2004, Milan Keršláger wrote:

> Rozumim dobre tomu, ze Mandrakelinux 10 Community edition je to, co
> prave nabizite?
>
> Pak bych ocenil, kdybyste pouzivali oficialni nazev, ktery se nepise
> "Mandrake Linux", ale "Mandrakelinux". Je to dulezity posun, ktery
> zrejme vyplyva ze soudni pre o nazev "Mandrake". Ocekaval bych totiz, ze
> kdyz to uz nabizite, tak vite alespon zakladni detaily.
>
> Take bych ocenil, kdyby se rovnou napsalo, ze "Community" verze je v
> podstate jiny nazev pro betu. Community je zamrznuta beta, ktera se po
> bugfixech stane "Official" (a bude to ve Stable branchi trvat 2-3
> [...]

 Dobrý den,

mám-li vše uvést na pravou míru pak:

 * "Mandrakelinux" je pro mne novinka. Nevím, odkud tato informace
pochází. Na všech stránkách MandrakeSoftu se stále používá "Mandrake
Linux" nebo "Linux Mandrake". O změně názvu jsme nebyli informováni ani
oficiálními kanály jako partneři MandrakeSoftu. Soudní spor o ochrannou
známku podle mých infromací stále probíhá a sama distribuce se hlásí jako
"Mandrake Linux".

 * Produkt není to, co je pod názvem Community Edition šířeno na FTP
serverech. Vychází z PowerPackových obrazů dodaných MandrakeSoftem a v
základní edici obsahuje pět CD. Dále manuál, v případě dostupnosti také
aktualizace na dalším CD a některé další věci. Název Mandrake Linux 10.0
CZ nám bych schválen. Těch pět ISO vychází z "Community" - tato informace
je uvedena na webu mandrake.cz v popisu produktu.

 * Community není nikde nikým prezentována jako betaverze. Váš názor ani
rovnání s Fedorou vám vyvracet nebudu - nejsem o vývojovém modelu tohoto
distra dostatečně informován.

 Z mého pohledu - jako dlouhodobého uživatele této distribuce - jde o
prostý marketing. "Community" je to, co vycházelo doposud. "Official" je
Community plus updaty za první měsíc (eventuelně)  zabaleno v krabici.
Tento název chápu jako "důvod navíc, proč si to koupit od nich a zaplatit
za oficiální verzi".

 * Že je "May" květen vím.

 * ISO obrazy verze označené jako "Official" budou pro partnery uvolněny
koncem března (předpokládám, že to platí i pro členy MandrakeClubu). Takto
hovoří jak informace, které jsme dostali od MandrakeSoftu, tak stránky
vývojářů. Krabice s touto verzí budou dostupné v květnu.

 Jsem rád, že jsem nejasnosti vyjasnil.

S pozdravem

			Ivan Bíbr

--
  Mgr. Ivan Bíbr                        bibri (at) mandrake.cz
  					http://www.mandrake.cz