http://www.microsoft.com/cze/fakta/

Ing. Vlastimil Pospíchal vpospichal na tiscali.cz
Neděle Březen 21 17:08:41 CET 2004

On Mon, Mar 15, 2004 at 09:30:42 +0100, Vinclav Erich wrote:
> On Mon, 15 Mar 2004 08:43:58 +0100, Robert Pospíchal wrote
>
> Preco nie, ked si uvedomime, ze napr. cena OS nie je zahrnuta do TCO ;) -
> teda aspon to som si vsimol pri zbeznom pozreti vyhodnotenia. Dalej som uz
> ani nepozeral...
> Erich Vinclav

To je chyba. Dál jsou docela zajímavé (a zábavné) údaje, kde je uvedena
i cena použitého hardware (občas značně rozdílného), cena software
(211$ u nich stojí licence Windows a 940$ licence Linuxu) a další.

Nejdražší položkou u printserveru, jehož hardware v případě nasazení Linuxu
stál 2x tolik, jsou náklady na obsluhu (asi se na takovém drahém printserveru
hodně tiskne). V případě webserveru mají zase Windows 2x dražší železo a
jenom díky tomu v daném testu zvítězil Linux. Zdůvodňují to tím, že linuxový
webserver utáhne zhruba 2x tolik uživatelů. Downtime u Linuxu dávají zhruba
stejný jako u Windows (přitom všichni víme, jaké jsou prostoje našich serverů).

Všechno mi to připadá jako sčítání hrušek s jabkama, vybraný vzorek 100
firem zdaleka nemusí být reprezentativní. Přitom ze samotných tabulek je
vidět, že výběr vzorku firem je neodborný nebo zmanipilovaný.

Studie IDC pochází z roku 2002, možná by nebylo marné najít něco aktuálního.

Kit
--
Ing. Vlastimil Pospíchal
http://www.hoteldrnholec.cz