IPSec za NAT [trosicku delsi ;o)]

Pavel Janoušek janousek na fonet.cz
Pondělí Březen 22 09:16:09 CET 2004

	Ano, priznam se a zaroven omlouvam, ze pokud nejsem schopen pouzit odpovidajici technicky termin, nez pouzit nejaky, o kterem presne neznam jeho vyznamove pojeti, radsi pouziji cesky opis, ktery vyjadruje (pokud mozno presne) to same...

	Myslel jsem tim skutecne to, ze u IPsecu mam moznost jinou cestou (coz muze a nemusi byt bezpecnejsi, ale to uz je otazka "implementace") dostat na obe strany potrebna prerekvizita, u SSL/TLS to nemam, protoze je to vlastnost.

> klicu and "it just doesn't scale up". Pokud vezmete IPSec +
> ISAKMP nebo
> jakykoli jiny protokol zajistujici vymenu klicu za chodu, tak to vyjde
> v principu nastejno.

	Ano, ale nic mne nenuti pouzit tento zpusob.

> Tedy jiny problem take je, jestli je ta duveryhodnost protazena az do
> aplikacni urovne nebo nejlepe az k uzivateli. U IPSecu, je-li pouzivan

	Protazeni bezpecnosti az na aplikacni uroven ma samozrejme sve pro a proti (pak ale uz nema smysl se bavit o vecech jako AH protokol apod., ktery prave vyuziji zejmena u tunelovaneho prenosu nehostinnym prostredim), na druhou stranu zde jsem se bavil zejmena o tunelovani...

> Jestli myslite tu variaci Bleichenbacherova utoku (a nechapu,
> proc davate
> slovo nasli do zavorky), pak mate pravdu, ze chyba je

	Ty uvozovky tam byly zamerne z duvodu, ze je to jiz variace (ja tu algebru vazne nemel nikdy rad a tak nektere nadhozene pojmy jsou pro mne skoro nadavkou, opravdu nejsem sifrovaci teoretik...:-))) na drivejsi vlastnosti systemu trochu dale rozvinute (cimz samozrejme p. Klimovi & spol. neupiram jeho zasluhy za to, ze se to konecne zacalo implementacne resit (OpenSSL) a neskoncilo to v urovni akademicke debaty... - jejich zpravu jsem si vsak byl schopen precist v originale a zaver jsem vyvodil)

> Je docela dobre mozne, ze ISAKMP ma podobny problem (a ze je
> ho take treba
> spravne implementacne osetrit), jediny rozdil je, ze ISAKMP preferuje

	Ano, ale ISAKMP v principu nepotrebuji, jake jine moznosti, abych to desifrovaci orakulum nemel in natura v systemu, mam v pripade SSL/TLS - nevhodny time-sensitivity attack je jen jedna moznost...