SNMP

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Úterý Březen 23 09:30:09 CET 2004

On Tue, 23 Mar 2004, [windows-1252] ŠTEFL Martin wrote:

> Dobry den,
> muzete nekdo poradi ja nakoufigorovat SNMP?
> Vubec nevim co s tim.
> Musi bezet snmpd?
> Pouzivaji se oba snmp.conf a snmpd.conf?
> Jeden asi bude pro demona a druhy pro klienta.
> Jde mi hlavne o local.
> Pouzivam net-snmp 5.0.9
> Dekuji.

Nebudu asi sám, kdo vám doporučují si naprosto vážně nastudovat principy
toho, co hodláte nastavovat a neslibovat šéfovi, že mu takovou věc
zprovozníte za dvě hodiny.

Protože SNMP je protokol pro správu sítě, tak z toho implikuji, že
pracujete jako správce a pro výkon takového pozice je nutná ZODPOVĚDNOST,
aby jste věděl, co se na síti děje a uměl nastalé problémy řešit.

Začít můžete naprosto jednoduše tím, že se zeptáte strýčka Googla a
klíčová slova: SNMP HOWTO. Případně můžete použít seriál o počítačových
sítích Jiřího Peterky. A pochopitelně i zmíněný balíček má nějakou
domovskou stránku.

Pokud mi vzápětí namítnete, že znalost principů nebyla při správě jiného
operačního systému až tak důležitá, že jste si vystačil klikáním Next,
Next i bez znalosti angličtiny, tak to mám pro vás neveselou zprávy, že
asi častokráte v případě Unix systémů narazíte.

Konfigurák vám klidně poslat můžu, když si podle něho slepě nastavíte
komunitu RW např. na přístupový router, potom vám živě demonstruji, co
SNMP všechno umí.

R.V.