OT: distro na router

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Úterý Březen 23 23:33:36 CET 2004

On Tue, Mar 23, 2004 at 11:05:31PM +0100, Vít Vomáčko wrote:
> vim, ze se to tqdy uz urcite resilo, ale casy se meni a tak jsem se chtel
> zeptat, jake distro doporucujete na router

Za některé otázky bych doporučoval zavést tělesné tresty. Otázka "jaká
distribuce je nejlepší (pro to či ono)" je vzorovým příkladem. Z otázek
tohoto typu nikdy nic dobrého nevzešlo.

> je jasne, ze odpadaji rpm distibuce svou mohutnosti

Nechci vypadat jako kverulant, ale kde dnes seženete tak malý disk (nový),
aby se na něj nevešlo těch 400-500 MB, do kterých se se s kteroukoli
z trojice Mandrake/RedHat/SuSE (řazeno podle abecedy) v pohodě vejdete
(aniž byste se musel moc snažit)?

> Gentoo-- by bylo super, kdyby se nemuselo kompilovat

Kdyby se Gentoo nemuselo kompilovat, nebylo by to Gentoo... :-)

> dal tu mame slacka, ktery podle  meho nema dobry bal. system

Jak často hodláte na tom routeru doinstalovávat nebo odinstalovávat
programy? Obden?

> Debian, ale nevim, jestli stable-ten konci jadrem 2.4.21

Pokud jsou tam bezpečnostní updaty a nemáte tam nějaký hardware, pro který
byste potřeboval novější, nevidím v tom problém. V SuSE 9.0 mám taky
2.4.21, na serveru dokonce 2.4.20 a rozhodně mám klidnější spánek, než
kdybych tam nacpal 2.6.4 jen proto, že už existuje...

> mate nejake napady, co je nejlepsi?

Nejlepší je distribuce, které nejlépe rozumíte a se kterou se vám nejlépe
pracuje.

                                                           Michal Kubeček