USB-2.0 ramecek + WD200GB disk

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Středa Březen 24 10:59:02 CET 2004

> mensi disk bezi, viz puvodni mejl

".. jakz takz bezi" je dost neurčitá formulace.

> ono to vypada, ze se ani neroztoci ...

Ale tohle jste nám zatajil :)

A co když mu připojíte jen napájení a odpojíte datový kabel ?
Pokud mu do toho nikdo nekecá, měl by se roztočit (pokud je v
pořádku a dostane dost šťávy).
A zkusil jste to přeměřit voltmetrem ? Podle toho že se ani
neroztočí bych to možná tipoval na slabý zdroj - údaj o spotřebě
na disku udává běžný odběr, zatímco na roztočení bude chtít víc.

> no to jiste ne, ale mate pocit, ze radic si bezne vezme 50% prikonu z 30W, co ten zdroj umi?

Plete dohromady hrušky s jabkama. Řadič si s vekou
pravděpodobností nebude nic odebírat na +12, takže údaj 30W nemá
s řadičem žádnu souvislost. Na větvi +5V je (podle vašich údajů)
rozdíl 0,7 A, ale pokud budeme uvažovat o odběru řadiče cca 300
mA vychází rezerva 400 mA a te je IMHO jenom tak tak. Horší ale
podle všeho bude přetížení větve +12V, která se používá na
napájení motorků.

BTW nemáte po ruce jiný AT(X) zdroj ? Zkuste ten disk napájet z
jiného zdroje, jestli se roztočí a případně pak i se zasunutým
datovým kabelem, jestli by komunikoval s řadičem. Protože to že
bynechodil kvůli veké kapacitě by se IMHO mělo projevit tak, že
se načte špatná kapacita (MOD 128GiB) nebo že při identifikaci
disku vrátí úplné nesmysly.

Ještě mě napadá jak ten zdroj vypadá - je to taková protáhlá
černá kostka s nápisem "Switching Power Supply" a s dvoupólovým
konektorem ve tvaru rozšlápnuté osmičky (alá staré kazeťáky) ?
Možná mám stejný, ale mě to šlape dobře (disk Seagate Barracuda
7200 ST380011A, deklarovaný odběr +5V/0,72A, +12V/0,35A). Takže
jediný postatný rozdíl bych v tom případě viděl v tom odběru na
+12V.

P.S. Na tom zdroji je sice napsáno 5V/1,5A 12V/1,8A ale nepíšou
tam jestli je schopen to dodat oboje najednou :-)

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s