USB-2.0 ramecek + WD200GB disk

Zdenek Pizl z.p na linux-cd.cz
Středa Březen 24 12:52:50 CET 2004

On Wednesday 24 of March 2004 10:59, Miroslav BENES wrote:
> ".. jakz takz bezi" je dost neurčitá formulace.

dobre :) napisu tedy, ze to funguje.

> Ale tohle jste nám zatajil :)
>
> A co když mu připojíte jen napájení a odpojíte datový kabel ?
> Pokud mu do toho nikdo nekecá, měl by se roztočit (pokud je v
> pořádku a dostane dost šťávy).

ne, je to stejne. parkrat zaskvrka a nic jineho.

> A zkusil jste to přeměřit voltmetrem ? Podle toho že se ani
> neroztočí bych to možná tipoval na slabý zdroj - údaj o spotřebě
> na disku udává běžný odběr, zatímco na roztočení bude chtít víc.

> Plete dohromady hrušky s jabkama. Řadič si s vekou
> pravděpodobností nebude nic odebírat na +12, takže údaj 30W nemá
> s řadičem žádnu souvislost. Na větvi +5V je (podle vašich údajů)
> rozdíl 0,7 A, ale pokud budeme uvažovat o odběru řadiče cca 300
> mA vychází rezerva 400 mA a te je IMHO jenom tak tak. Horší ale
> podle všeho bude přetížení větve +12V, která se používá na
> [...]

ok, ja jsem v podstate laik.

> BTW nemáte po ruce jiný AT(X) zdroj ? Zkuste ten disk napájet z
> jiného zdroje, jestli se roztočí a případně pak i se zasunutým
> datovým kabelem, jestli by komunikoval s řadičem. Protože to že

uff, jak jsem rikal, jsem laik. Jak presne to myslite? Vzit normalni ATX zdroj
a zapojit do nej jen disk, nebo nejak prekopat kabelaz od puvodniho zdroje a
napajet to cely z toho jineho zdroje?

> bynechodil kvůli veké kapacitě by se IMHO mělo projevit tak, že
> se načte špatná kapacita (MOD 128GiB) nebo že při identifikaci
> disku vrátí úplné nesmysly.

presne to si myslim.

> Ještě mě napadá jak ten zdroj vypadá - je to taková protáhlá
> černá kostka s nápisem "Switching Power Supply" a s dvoupólovým
> konektorem ve tvaru rozšlápnuté osmičky (alá staré kazeťáky) ?

konektor je stejny jako treba do monitoru/pocitace

> Možná mám stejný, ale mě to šlape dobře (disk Seagate Barracuda
> 7200 ST380011A, deklarovaný odběr +5V/0,72A, +12V/0,35A). Takže
> jediný postatný rozdíl bych v tom případě viděl v tom odběru na
> +12V.

je to stribrny "kvadrik" 10x3x3 cm s napisem "switching power supply" a
modelovym cislem PA-218.

> P.S. Na tom zdroji je sice napsáno 5V/1,5A 12V/1,8A ale nepíšou
> tam jestli je schopen to dodat oboje najednou :-)

co byste cekal od cinanu :)

--
Zdenek Pizl
Internetovy obchod s aktualizovanymi distribucemi GNU/Linuxu