SWAP vet?í ne? 2xRAM na starém PC

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Středa Březen 24 15:14:55 CET 2004

On Wed, Mar 24, 2004 at 03:04:05PM +0100, Michal wrote:
> Ahoj,
>
> Na jednom starém P-100 se 48MB RAM je FEDORA a běží tam jen MRTG +
> HTTP. Po nějaké době běhu se Fedora zhroutí s hláškami
>
> Out of Memory: Killed process 25601 (mrtg).
>
> V cronu je asi 10 procesů, které se pouští každých 5minut.
> Měl jsem za to že MRTG snad není tak náročný a že by to měl zvládat.
> Před tím tam byl RH 7 a MRTG běžel v pohodě.
>
> A tak se ptám: - jaký má vliv velikost SWAP vůbec na stabilitu starých
> PC? Tuším že jsem tam dal asi 120MB SWAP - je lepší SWAP dávat na
> takovýchto starých PC opravdu 2x velikosti RAM nebo spíš větší či
> [...]

Kdyz o stroji nic nevim, dam sizeof(swap)=2*sizeof(ram). Pokud jiz ted
vim, ze v nejakem okamziku potrebuji pameti vice treba x(MB), nastavim hodnotu
sizeof(swap)+sizeof(ram) >> x(MB) s rezervou.

> Nebo se MRTG prostě opravdu utaví a nic s tím nezmůžu

Pokud hlasku "Out of Memory: Killed process 25601 (mrtg)." vypisuje
kernel novejsi nez 2.4.24, ten ma uz prepsany kod oomkillera. A zabiji
ten proces, ktery pozada o alokaci pameti ve chvili kdy dosla. I kdyz on
vubec nemusi byt vinik, ktery ji vsechnu sezral!

Vic informaci.
-- Dalibor Straka

Daląí informace o konferenci Linux