Zaujimavy poznatok - FYI - ping flood

Jan Satko satko na quanto.nr.sanet.sk
Středa Březen 24 18:47:41 CET 2004

> Po roznych skuskax s routovanim a iptables som po si precital *poriadne*
> man ping a zistil, ze ono *vzdy/ZAKAZDYM* vykresluje . a BACKSPACE a
> kedze spojenie  1-0 bolo LAN a su to spicove stroje, tak tam prebehlo
> x00, resp. x000 pingov za sec. Cize sa poslalo napr. x000*y byte-ov! z
> PC1 na PC2[kvoli vykresleniu!] a tym padom mi stupol traffic na maximum
> wifi, "kolko dala" :).

A je to naozaj pravda ?
Flood ping nie je ziadna novinka, lenze on vyhodi bodku, az ked sa strati
packet. T.j. pokial sa nic nestraca, tak on nic nebodkuje. Ak ten LAN spon
bol taky spicovy, tak obycajny ping flood (dokonca s obycajnou bytovou
velkostou) s tym nemohol ani len skrtnut. Neviem o tom, zeby ping posielal
medzery. To by znamenalo ze ked odosle prvych 50 packetov a jeden sa
strati, spravi bodku.....potom vysle napr. 20 000 a stratia sa mu posledne
dva, tak mi nahodi prazdnu obrazovku kvoli medzeram a na konci mi da dve
bodky ? No to asi nie.

Takze chybu by som hladal inde. Napr. v tom, ze ste si mysleli, ze ste na
PC1 a v skutocnosti ste boli na PC2 alebo podobne. Ved uz sam pisete ze
ste spravil ssh z PC1 na PC0 a zrazu ste pustal ping z PC1 ???

--
   Bc. Jan 'EIS' Satko       Slovak University of Agriculture
 network & system manager            Tr. A. Hlinku 2