UID, GID

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Středa Březen 24 22:24:29 CET 2004

On Wed, Mar 24, 2004 at 09:45:58PM +0100, Vít Kolář wrote:

> Snad s tímto dotazem nebudu moc otravovat. Mám suse 9, k připojení na internet
> používám kppp. Tento prográmek po mně chce abych měl na souboru pppd  (/usr/
> sbin/) nastaven UID, GID v atributech. Vůbec netuším k čemu to je, ale bylo
> by mi to i jedno, kdyby se tyto atrib. nepřepsaly po každém přihlášení jako
> root. A já je znova musím pod rootem nastavit. Dost to otravuje. Kdybyste
> měli nějaké rychlé elegantní a pochopitelné řešení, tak se prosím ozvěte.

a) v /etc/permissions opravte příslušnou položku
b) v /etc/sysconfig/security opravte CHECK_PERMISSIONS na "no"

Osobně dávám přednost řešení b), nemám rád, pokud si systém myslí, že ví
lépe než já, co vlastně chci. Jinak doporučuji používat správné termíny,
těm bitům v přístupových právech se říká suid a sgid.

                                                            Michal Kubeček