LVM jak zvetsit nad max

Čtvrtek Březen 25 16:52:30 CET 2004

On Thu, 25 Mar 2004, Zdenek Havrlik wrote:

> no jo jenze presunout... ja potrebuju pridat jeden 160GB disk, abych pole
> zase o trochu nafouk... a na ten 160GB disk to tera nepresunu :-(

Pokud nekdo tvrdi, ze ta data nema kam odlozit, pak to znamena, ze je
nezalohuje. A pokud je nezalohuje, tak je vlastne jen takovy docasny a
temer zanedbatelny exces, ze ta data jeste ma... ;)

> nejak zmencit ext3 (tune2fs snad umi i zmencit)

tune2fs ne...doporucuji e2fsadm (ten zaroven zmeni velikost fs pomoci
resize2fs pripadne ext2resize a nasledne i zmeni velikost LV)

Pokud je stavajici LV uz plne, tak by teoreticky mohlo jit udelat i tohle:

1. vyrobit novou VG s velkym LV
2. ze stareho LV prestehovat prvnich 160 GB na nove LV
3. ve starem LV prestehovat poslednich 160 GB na misto, odkud jsme
   zrovna odstehovali prvnich 160 GB
4. zkratit stare LV o 160 GB
5. vyradit jeden disk ze stare VG (pvmove, vgreduce)
   a zaradit do nove VG
6. zvetsit novou LV a 160 GB a goto 2 (akorat se budou stehovat jine
   kusy)

Pokud to nezvorete, tak to muze byt stehovani dat po sektorech rychlejsi
nez na urovni souboroveho systemu. Akorat je chyba v tom, ze se data musi
stehovat dvakrat, protoze LV lze zkracovat a rozsirovat jen na konci (a ne
na zacatku).