Rozlozeni klavesnice czsk(us_cz_prog)

Jaroslav Honsa honsa na pleione.asu.cas.cz
Čtvrtek Březen 25 17:10:15 CET 2004

On Fri, Mar 19, 2004 at 11:57:02AM +0100, Karel Zak wrote:

>  Co je to v pravo od pismen? Ja tam  ma treba pro CZ "u" s kouzkem a pro
>  US  ";" nejak  me  nenapada jak  tam  chcete nechat  to  "u" a  zaroven
>  strednik/dvojtecku.

No, u_s_krouzkem sice vypada docela pekne, ale tim to, pokud se tyce jeho
uzitecnosti, konci. Potrestal jsem ho a presunul na "frekventovanou"
klavesu "windowsi menu" pro cesky mod. U_s_carkou pisu pomoci mrtve
klavesy. Prenositelne reseni to sice moc neni, ale dela mi to nejmensi
nasili.

Kdyby to jeste nekoho oslovilo, tady prikladam navod, jak jsem to
udelal. Je to snadne, hlavne po precteni clanku na rootu od Jana Svece.
--------------
Popis upravy ceske klavesnice czsk tak, aby ve volbe "us_cz_prog"
fungovala vpravo od pismen jako anglicka a znak u_s_krouzkem byl
dole na klavese <MENU>:

- do oddilu "us_cz_prog" pridat radky
  include "czsk(def_us_czsk_prog)"
  include "czsk(def_us_cz_rp_prog)"
- dodefinovat def_us_czsk_prog a def_us_cz_rp_prog tak, zkopirujeme
  def_us_czsk a def_us_cz_rp a pak zmenime ceske symboly ve druhe
  skupine na stejne jako v prvni (anglicke)
- zmenime definici def_basic pro key <MENU> tak, aby mel v druhe
  skupine "uring, Uring"
- pridat dodefinovane nove definice (jejich jmena) do
  /etc/X11/xkb/symbols.dir:
  --p----- a------- czsk(def_us_czsk_prog)
  --p----- a------- czsk(def_us_cz_rp_prog)
Diky vsem, jejichz potu jsem vyuzil.