avi to dvd

Václav Ovsík vaclav.ovsik na i.cz
Úterý Březen 30 08:13:59 CEST 2004

On Tue, Mar 30, 2004 at 07:09:00AM +0200, Vladimir Naprstek wrote:
> Dobry den,
> mam problem s prevedenim grabnuteho avi do dvd. Vyzkousel jsem uz asi
> ctyri ruzne postupy, ktere jsem nasel, ale vsechny vedly k tomu, ze
> kvalita videa ZNACNE klesla. Neda se na to vubec koukat. Nemate nekdo
> vyzkouseny a funkcni postup (zdrojem jsou avi grabnute z TV ve full pal
>  rozliseni) u ktereho kvalita videa tak strasne nedegraduje?

No a jaky postup jste pouzival?
Pouzil jste mpeg2enc z mjpegtools (nedavno vysla verze 1.6.2)?
http://mjpeg.sourceforge.net/

Asi zalezi jak kvalitni mate zdroj. Pokud tam je nejaky sum, je nanejvys
vhodne, prohnat to nejakym filtrem pred prevodem do MPEG2.
Neco je v tom baliku mjpegtools, nebo muzete jeste zkusit transcode.
Transcode taky umi delat mpeg2, ale to jsem moc nezkousel.

Kdyz to budete davat na DVD a mate tam dost mista, zvolte dostatecne
vysoky bitrate (DVD povoluje az asi 9600kb/s) a nizkou kvantizaci
Kvantizaci q bych zkusil treba 3 (mozna i nizsi) a zakodujde par sekund
a kouknete na to. mplex (kterym se to multiplexuje se zvukem) pak
ukazuje statistiku - jaky je nejvyssi bitrate a prumerny bitrate
a z toho se da usoudit, jestli jste zvolil kvantizaci nejak hodne blbe.
Taky si muzetem, pokud mate vypocetni vykon, pozapinat ruzne prepinace
co maji vliv na kvalitu. Vse je popsano v howto co je v baliku.
--
Zito