SAMBA 3 a parametr "time server"

Vancl Miroslav (QRIS) Miroslav.Vancl na qris.cz
Úterý Březen 30 09:24:27 CEST 2004

> schopnost
> nějakým
> >

> Opravdu? Myslel jsem, že je to právě schopnost odpovědět na net time.
> Alespoň teď zrovna mi to tak funguje :-)
	Zkoušel jste dát (já vím, měl by to být default) time server = no ?
Já ano a přesto mi SAMBA na net time bez problémů odpovídá. Takže možná je
to chyba konfigurace SAMBy (ale letitá, takhle to fungovalo před pěti lety
taky) a já hlupák v tom hledám nějaké hlubší věci...

> zalogování,
> >

> Naprostý souhlas, bohužel Mrkvosoft po pravděpodobně za dobré řešení
> považuje. Já to samé právě řeším, asi napíšu Pythonovský skriptík, který
> se spustí při startu PC a přes daytime se sesynchronizuje se serverem.
> Poběží to pod nějakým systémovým uživatelem (protože hend po startu), a
> tomu práva dám.
	To je také řešení, i když já bych použil windowsí "shell" (proč
python ?). Taky by to šlo spouštět jako naplánovaná úloha - nejlépe pod
administrátorem. Ale všechno to je poněkud administrátorsky nepohodlné.
> Což ale stále neřeší váš problém, protože spouštění počítače nemůže být
> častější než nalogování :-) Pak už zbývá jedině nějaká služba, na
> internetu snad najdete něco na NTP, XP už to mají v sobě.
	Schopnost synchronizace času podle ntp serveru mají i w2k, jenom je
maličko skrytá konfigurace. Do starších systémů se dá přidat třeba prográmek
ntptime (http://home.att.net/~Tom.Horsley/ntptime.html). Asi zůstanu u ntp,
je to nejjednodušší.
> Třeba tady? http://www.eecis.udel.edu/~mills/ntp/html/hints/winnt.html
	Tohle je ntp server a ten bych do woken necpal :-)

	M. Vancl