Spusteni skriptu pod rootem

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Středa Březen 31 12:12:25 CEST 2004

Dobry den,

resim nasledujici problem:

Kvuli sjednoceni spravy uzivatelu/hesel jsem vyrobil skript, ktery
nastavi zadane heslo v ldapu (v nem se overuji uzivatele, imap a samba),
mysql a postgresql. Toto mi funguje, pokud to spustim pod uzivatelem
root. Problem je v tom, ze bych chtel, aby si mohli jednotlivi uzivatele
svoje heslo zmenit sami (na jedinem miste).

Moje predstava byla takova, ze pokud to spusti root, nebude se ho to
ptat na heslo a rovnou nastavi nove. Pokud to udela uzivatel, tak predne
nemuze nastavit jineho uzivatele a bude muset zadat puvodni heslo.

Predstavoval jsem si, ze pokud se uzivateli overi stare heslo, zbytek by
se mu spustil pod rootem, aby mel pravo menit zaznamy v SQL databazich
(v ldapu to nejak funguje, tj. uzivatel muze zmenit pouze svoje heslo)

Skript man napsany v bashi. Zkousel nastavit skriptu setuid bit, ale
programy spustene z tohoto skriptu, uz zrejme jako root nejsou utilitka
"id" rikala, ze real id je stale to uzivatelovo (ne root).

Premyslel jsem o pouziti sudo nebo su, ale nemohu prijit na to, jak je
pro tento pripad pouzit.

Muj dotaz zni:

Jak se toto obvykle resi?

Pavel