uprava cache

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Středa Březen 31 22:51:03 CEST 2004

Dne Wed, Mar 31, 2004 at 09:48:12PM +0200, Zdenek Prchal napsal:

> Oproti rozsirene povere zadreny ventilator neni ve zkratu a 5V hladina
> zdroje toho snese _mnohem_ vic, nez 12V ...

Ono neni ventilator jako ventilator, dneska uz je i v blbem ventilatoru kus
elektroniky a ze se po zadreni prorazi se muze stat a mame zkrat hned. O
tom, ze motor, ktery se netoci, odebira vetsi proud nez ten, ktery se toci,
snad sporu neni. A ze ventilator ma z bezne dostupnych zarizeni nejvyssi
rozbehovy proud jiste take ne. I kdyz ventilatory v case jsou takove sranda
ventilatory a bezna pravidla pro navrhovani ventilatoru pro ne neplati.

> Jako problem bych videl snad jenom mozne prehrati za extremnich podminek
> (napr letni vedra) - obzvlast se zadrenym ventilatorem - to pak neni treba
> ani cekat na leto ;)

Ja bych ten optimizmus nesdilel. Zkrat mezi napajenimi neni zadna sranda,
dnesni zdroje dokazi dat bezne 20A na 5V a kolik na 12 do zkratu se neuvadi.
Zda se vybavi ochrana proti zkratu, kdyz nam do 5V vetve tece proud misto
aby tekl z ni, je otazka, vubec by me neprekvapilo, kdyby nezabrala. A kdyz
tam potece 20A zktratoveho proudu, tak z hlediska tepelneho namahani vodicu
a tistaku je uplne jedno jestli se jedna o 5V nebo 220V. Takze muzeme mit
misto pocitacoveho zdroje roztomile plapolajici ohnisko pozaru.

zdravim
dan