raid lilo

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Pondělí Květen 3 00:03:21 CEST 2004

On Sun, 2 May 2004, Honza Novacek wrote:

> mám funkcni sw raid 1, a rad bych si vyzkousel "nasimulovat" kolaps
> nektereho disku. Nevim jak takovou chybu vytvorit, takze jedine co me
> napadlo, bylo vypnout napajeni jednoho z disku.

Softwarove to jde pomoci
raidsetfaulty /dev/mdX /dev/sdY

Ale pokud ten disk ma byt "selhany" i pro ucely bootovani, tak je to
vypnuti napajeni asi rozumna vec.

> Pokud vypnu hdc, normalne nabehne lilo a vse se rozbehne
> tak jak ma.
> Pokud vypnu hda, zustanu vyset u LI.

Hmm, tak to na tom druhem disku mate neco v lilu blbe (konkretne se
nepodarilo najit second stage, patrne proto, ze ho first stage hledal na
hda, resp. bios 0x80).

Pouzijte

raid-extra-boot=mbr-only
boot=/dev/md0
root=/dev/md0

> #raid-extra-boot="/dev/hda,/dev/hdc"  musím mít zakomentované, protoze
> mi to jinak pise Syntax error. V cem by mohl byt problem?

Pokud to, co jsem napsal, vase lilo nevezme, tak mate asi prilis stare
lilo a mel byste upgradovat na nejakou verzi, ktera s raidem umi rozumne
pracovat.

Tedy ono to jde udelat i rucne, ale popsany zpusob je o dost pohodlnejsi.
Navic lilo podporujici volbu raid-extra-boot=mbr-only vytvori first_stage
tak, ze second stage je nalezen, i kdyz ty disky napr. prohodite (docela
by me zajimalo, jak to je udelane, zatim jsem nemel cas to zkoumat).

-- Honza Houstek