FileManager pre Linux

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Pondělí Květen 3 00:12:26 CEST 2004

On Sun, 2 May 2004, Vlastimil Ott wrote:

> To je prave ten problem, proc je nejlepsi mc. Taky jsem se dlouho
> branil, ale 'v grafice' nic poradneho neni, pocitaje v to i seksi nebo
> bfc.

Problem mc je v tom, ze ackoliv je to zdaleka nejpouzitelnejsi
filemanager, tak je priserne zabugovany a celkove je napsany dost
archaickym zpusobem. Proste by ho to chtelo prepsat. Jeden takovy pokus uz
tu byl (zove se to Zemljanka), bohuzel z toho vylezla graficka obluda
velikosti mozilly, startujici i na rychlem stroji pul minuty, ktera
volitelne umi pracovat i v textovem rezimu (alespon do te doby, do kdy
bude nekdo udrzovat cursed-gtk).

Ja bych spis uvital, kdyby nekdo napsal vylozene neco jako mc-ng, tj.
rychly textovy nc-like filemanager s priblizne stejnou mnozinou features,
jako ma soucasny mc. Pokud by to (volitelne) melo graficke rozhrani,
nevadilo by mi to :)

> Qt. Nebude. Musite mit knihovnu Qt na disku (a funkcni). Neni treba cele
> KDE, i kdyz to tak vypada. Tedy AFAIK.

Mam obavu, ze to bude vyzadovat kdelibs. To sice nevylucuje moznost
provozovat to v Gnome ci jinde, ale vazba na KDE je dost tesna.

-- Honza Houstek