Hromadne vytvareni uctu a /etc/skel

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Pondělí Květen 3 16:25:39 CEST 2004

> 2/ Pouzivat pri vytvareni kont useradd, jenze tam je zakopany pes, protoze
> useradd ocekava uz cryptovane heslo a ja nemam tuseni jak mu ho pripravit.
>
> Tu prvni cestu zvladnu, zajimalo by me, jak by slo poresit tu druhou.

Napr. pomoci perlu takto:

perl -e 'print crypt("heslo","\$1\$xxxxxxxx\$")."\n"'

V glibc mate funkci crypt(), ktera funguje uplne stejne (man 3 crypt).

Druhy parametr je tzv. salt, za xxxxxxxx dosadte 1 az 8 znaku z mnoziny
[a-zA-Z0-9./], ktere je mozno zvolit libovolne (jsou tam proto, aby stejne
heslo melo pokazde jiny hash). Toto plati pro MD5 hashe, chcete-li misto
toho stary DES crypt, volte misto toho salt ve tvaru xx, tj. dva znaky ze
stejne mnoziny, bez $1$...$.

-- Honza Houstek