ClamAV+milter+sendmail

Petr Vejsada daemon na svoboda.nevotravovat.cz
Pondělí Květen 3 17:23:17 CEST 2004

Ahoj,

pokousim se rozchodit tuto kombinaci, vse se zda OK az na to, ze to
nefunguje :-).

Problem bude zrejme v pravech k local-socketu.

Na http://sial.org/howto/clamav/clamav-milter/ pisou, aby si clovek dal pozor
na to, ze sendmail ma prava k pristupu prave na ten local socket.

Jenze mi neni jasne na ktery. Clamd komunikuje s clamav-milter
pres /var/run/clamav/clamd.sock, ktery patri clamav:clamav, prava se vytvori
700. Pres stejny socket komunikuse i clamdscan (ten mi funguje). A pres ten
samy socket ma komunikovat i sendmail ?? Tomu nerozumim.

Log je na http://svoboda.cz/~pedro/clamav.log, rekl bych, ze to zhuci skoro na
konci na radku:

clamav-milter[26952]: clamfi_eom: read nothing from clamd

Nemohl by me nekdo nakopnout ?

Ta zprava byla bez viru a posilana lokalne ven. Ovsem kdyz poslu nejakou
zpravu dovnitr pres SMTP, je to to same.

clamav-milter spoustim:

clamav-milter -l --postmaster=<censored> --sign --outgoing --max-children 25
-D -U /var/spool/viruses/ local:/var/run/clamav/clamd.sock

--
Zdraví
Petr Vejsada