LFTP - prikaz put tuhne pri SSL TLS

Pavel Novak lists na innuendo.cz
Úterý Květen 4 13:35:43 CEST 2004

Zdravím,
mám problém s programem lftp při přístupu na server přes TLS. Velmi
často pokud postuji na server soubor (put soubor), při indikaci 100%
přeseného souboru začne přenosová rychlost padat až na nulu a celé to
zatuhne viz. ukázka níže. Nelze to ukončit jinak než přes Ctrl+C, ovšem
pak přestanou reagovat všechny příkazy:

lftp www.prdel.cz na hathor:/> ls
`ls' at 0 [Waiting for response...]

a je nutné celý program ukončit (příkaz exit a i třeba help fungují).
Když si poté znovu vylistuji obsah vzdáleného adresáře, putovaný soubor
má nulovou velikost, smazat jej mohu, ale při dalším putu tak na
přibližně 80 % to znovu zatuhne. Většinou pomůže soubor smazat, odhlásit
se, chvíli počkat a pak se o put pokusit znovu. Ovšem ne vždy a je to
peklo s tím pracovat. Zatuhává mi však pouze příkaz put, dám-li třeba
mirror -R, vše je v pořádku.

Děje se tak v různých verzích lftp včetně nejnovější 3.0.3, zkoušeno z
linuxu i freebsd. Žádný z windowsových klikacích udělátek s tím však
problém nemá. :-|

Bohužel mám přistup pouze na tento jeden server s FTP TLS, takže
nedokáži vyloučit problém v nějaké zvláštní konfiguraci a ani tomu tolik
nerozumím. Nic podobného jsem ani nevygoogloval, abych si myslel, že jde
o chybu v programu. Při putování na jiné ftp bez TLS, je vše v pořádku a
nikdy to nezatuhne.

Nenapadá něco vás? Případně neznáte jinou alternativu k lftp (ale mě se
ten program jinak moc líbí)? Nebo nemůžete mi dát na chvíli testovací
přístup někam na ftp se SSL TLS?

Zde je ukázka, kdy to vytuhne:

lftp www.prdel.cz na hathor:~> put highlight.js.php
---- Connecting to hathor () port 21
<--- 220 FTP SERVER
---> FEAT
<--- 550 SSL/TLS required on the control channel
---> AUTH TLS
<--- 234 AUTH TLS successful
---> USER www.prdel.cz
Certificate depth: 1; subject: /C=CZ/ST=Czech
Republic/L=Prague/O=Bellavista/OU=Webserver
Team/CN=Bellavista/emailAddress=info na bellavista.cz; issuer:
/C=CZ/ST=Czech Republic/L=Prague/O=Bellavista/OU=Webserver
Team/CN=Bellavista/emailAddress=info na bellavista.cz
WARNING: Certificate verification: self signed certificate in
certificate chain
Certificate depth: 0; subject: /C=CZ/ST=Czech
Republic/L=Prague/O=Bellavista/OU=Webserver
Team/CN=bellavista.cz/emailAddress=info na bellavista.cz; issuer:
/C=CZ/ST=Czech Republic/L=Prague/O=Bellavista/OU=Webserver
Team/CN=Bellavista/emailAddress=info na bellavista.cz
<--- 331 Password required for www.prdel.cz.
---> PASS XXXX
<--- 230 User www.prdel.cz logged in.
---> PWD
<--- 257 "/" is current directory.
---> PBSZ 0
<--- 200 PBSZ 0 successful
---> TYPE I
<--- 200 Type set to I
---> PASV
<--- 227 Entering Passive Mode (217,31,52,124,157,242).
---- Connecting data socket to () port 40434
---> STOR highlight.js.php
---- Closing data socket
<--- 150 Opening BINARY mode data connection for highlight.js.php
`highlight.js.php' at 4163 (100%) eta:0s [Waiting for transfer to complete]

Díky,

--
Pavel Novák

lists na innuendo.cz :: www.prdel.cz