SMART u RAID radicu (WAS: SMART a off-line testy disku)

Ing. Pavel Janousek Janousek na FoNet.Cz
Středa Květen 5 12:49:00 CEST 2004

	Není tu spor? Disky vs. řadič - RAID jednotka je pouze řadič.
Osobně jsem to nikde neviděl, ani neslyšel, což nemusí být rozhodující,
existují však diagnostické nástroje přímo pro ten řadič - základ je
součást firware => reboot, ostatní přes specializovaný software.
Bohužel, zda-li je možná diagnostika i za běhu (ala periodický self-test
UPS) to nevím - dost dobře si to nedovedu představit bez alespoň
krátkého výrazného snížení výkonu či pozastavení.