zaloha dat

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Čtvrtek Květen 6 08:45:27 CEST 2004

Dobry den,

On Thu, May 06, 2004 at 03:59:14AM +0200, Petr Vileta wrote:

> Dovolim si podotknout dve veci:
> 1) zaruka je minimalne 2 roky a to ze zakona. Kdo vam prodava s jednoletou
> zarukou je podvodnik.

ale kdepak... Zaruka 2 roky je tehdy, pokud neni domluveno jinak.
V bazaru ti nedaji zaruku 2 roky, ale podepises jim, ze
souhlasis se zarukou napr. 6 mesicu a je to. A smlouva je nad
zakon (IMHO). Pokud to nechces s takovou zarukou, tak si bez
koupit neco noveho, ne? Nedavno jsem kupoval novy mobil: na
baterku zaruka 6 mesicu, na mobil 1 rok. Chtej nebo nechtej,
tvoje volba. Lepsi nikde nedostanes.

> 2) lifetime musi byt stejny, protoze podle vyjadreni samotneho vyrobce ty
> mechaniky jsou stejne a lisi se pouze elektronika (ten tistak na disku).
> Tedy alespon Seagate to otevrene priznavaji a ostatni to nebudou delat jinak
> ;-) Ostatne vzdyt uz z ceniku je to jasne Baracuda IDE, Baracuda SCSI,
> Cheetah IDE, Cheetah SCSI :-)

No, myslim si, ze vyrobce umi odhadnout, ktera mechanika disku
vydrzi vice a ktera mene. Nejen loziska se delaji s jistymi
tolerancemi, ze. Ja mam vystudovanou strojarinu, takze vim, ze
existuje napr. modalni analyza, takze staci nahrat zvuk disku
a po rozlozeni FT se da zjistit, jak to s diskem vypada, jakou ma
sanci na to, ze vydrzi, kde byly jake vetsi nez "ty spravne(tm)"
tolerance. Ostatne znate to i z bezneho zivota: kdyz kupujete
ojete auto, taky se s nim projedete a kdyz se vam zda, ze dela
velky kraval, tak si to moooc dobre rozmyslite, jestli za nej
date penize...
Takze tak...

> Byl jsem kdysi na jedne propagacni akci Seagate a jejich zastupce tam
> otevrene priznal, ze kdyz vyvinou novy typ disku, tak nejdrive vyrobi SCSI
> serii, ktera je drazsi a castecne zaplati vyvoj. Mezi tim vyvinou IDE
> elektroniku a nasledne daji do prodeje IDE verzi stejneho disku, ktera
> zaplati zbytek nakladu na vyvoj a zacne prinaset zisk. Takze asi tak :-)

Jak uz tu nekdo psal, tak bych to videl presne naopak. SCSI disky
jsou drazsi nejen proto, ze jsou 'high-end', ale proto, ze za ne
vyrobce musi rucit delsi dobu a ma tedy vyssi pravdepodobnost, ze
se disk po*** a on ho bude muset nahradit. A naopak: do high-endu
nedas nic nevyzkouseneho (a nebudes za to rucit jeste delsi
dobu), to bys byl sebevrah.

> --
> Petr

Zdravi
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek               | Nez mi poslete prilohu .doc, .xls
University of South Bohemia  | nebo .ppt, prectete si, prosim,