zaloha dat

Zdenek Prchal prchal na vtdata.cz
Čtvrtek Květen 6 10:03:57 CEST 2004

> Dovolim si podotknout dve veci:
> 1) zaruka je minimalne 2 roky a to ze zakona. Kdo vam prodava
> s jednoletou
> zarukou je podvodnik.

Ehm - podle obchodniho zakoniku obvykle plati o dost jine podminky, jak
uz tu nekdo napsal ...

> 2) lifetime musi byt stejny, protoze podle vyjadreni
> samotneho vyrobce ty
> mechaniky jsou stejne a lisi se pouze elektronika (ten tistak
> na disku).

Vazne? A kdepak jsi videl IDE disky s 10k nebo 15k otackami? A nove
SCSI disky jen se 7k2 otackami jsem uz skoro nikde nevidel nabizet ...

> Tedy alespon Seagate to otevrene priznavaji a ostatni to
> nebudou delat jinak
> ;-) Ostatne vzdyt uz z ceniku je to jasne Baracuda IDE, Baracuda SCSI,
> Cheetah IDE, Cheetah SCSI :-)

Eh - proc by nepouzili popularni jmeno? Ale pokud se podivas na parametry
a vykon, zjistis dost vyrazne rozdily.

> Byl jsem kdysi na jedne propagacni akci Seagate a jejich zastupce tam
> otevrene priznal, ze kdyz vyvinou novy typ disku, tak
> nejdrive vyrobi SCSI
> serii, ktera je drazsi a castecne zaplati vyvoj. Mezi tim vyvinou IDE
> elektroniku a nasledne daji do prodeje IDE verzi stejneho disku, ktera
> zaplati zbytek nakladu na vyvoj a zacne prinaset zisk. Takze
> asi tak :-)

To sice mozne je, ale s dost znacnym casovym odstupem - rozhodne se disky
z jedne rady s ruznym interface neprodavaji zaroven, leda tak jeste IDE
a SATA ...

	Zdenek Prchal