parted: resize nelze pro start ?

Chlopcik Ales chlopcik na vojnem-plzen.cz
Sobota Květen 8 23:02:49 CEST 2004

Michal Bozon wrote:

> Zdravim,
>
> pokud tomu dobre rozumim, parted neumoznuje pri zmene velikosti oddilu
> hybat se zacatkem, pouze s koncem partition. Je mozne tohle udelat jinak?
> Zkousel jsem ext2fsresize, ale ne naostro, bojim se ze si neco rozbiju.
>
> m.
	Sice nejsem expertem na ext2 (o kterem pravdepodobne mluvite :-), ale :

	A kam date ty data, co jsou na zacatku partisny ? Kdyz hybete s koncem,
tak jej take nesmite posunout pred posledni dato. Vetsina filesystemu
(ext3, HPFS (NTFS), Files-11,...) ma na zacatku parisny data se 101
procentni pravdepodobnosti (zpravidla sluzebni bloky, napr. mapu
obsazeni INOD a pod.). Bloky na konci jsou obsazeny jenom nekdy,
zpravidla datovymi bloky, a i to se da _defragmentaci_ (rozumej
setresenim dopredu) odstranit.

	Ales