Pomalé odezvy systému při výpadku DNS

Vladimir Naprstek vladimir.naprstek na scplyn.cz
Pondělí Květen 10 16:37:36 CEST 2004

Dracula007 napsal(a):
>    Problém natal teď o víkendu kdy připojení
>    k netu spadlo (na straně ISP), a aplikace na mém compu (Gentoo)
>    najednou začaly fungovat (zejména co se startu týká) velice líně.
>    Prostě to co předtím naskočilo např. za 2 vteřiny najednou trvalo
>    přes 30 vteřin atd.
>    Jakmile spojení opět naskočilo, vrátilo se to k normálu.
>    Předpokládám tedy že to spolu nějak souvisí nejspíše přes DNS, ale
>    netuším jak ani jakým způsobem se tomu vyhnout. Když na jsem na
>    svém PC shodil síť, tak to najednou začalo fungovat rychle, ale to
>    to asi není nejlepší možné řešení.

Jasne, ze to spolu souvisi. Pokud pouzivate jmena pocitacu a chcipne
dns, tak aplikace ceka az na timeout a pak teprve vrati chybovy kod.
Reseni je jednoduche, nastavte si jmena a IP domacich pocitacu do
/etc/hosts a v /etc/host.conf nastavte order hosts,bind (na kazdem
stroji). Tim zajistite, ze nejprve se prohleda lokalni soubor /etc/hosts
a teprve potom DNS. Pokud spadne DNS, tak lokalni resolvovani pojede dal.
nebo mate moznost si udelat na jednom domacim hostu lokalni DNS. Mozna
ze pro tri PC uz by to bylo zajimave...

--
Vladimír Náprstek
mail: vladimir.naprstek na scplyn.cz