Pomalé odezvy systému při výpadku DNS

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Úterý Květen 11 03:03:00 CEST 2004

> Nektere programy, pokud jim neni receno jinak, odesilaji chybove maily
> na root na localhost. Na localhost to musi dojit vzdycky, kdezto na "neco"
> co je v /etc/hostname root na hostname nebo nedej boze root na host.domain
> nemusi.

Presne na toto jsem narazel. Dorucovat maily na "localhost" neni prilis
chytre. Jednou maji maily globalni namespace, a meli bychom se toho drzet.
Cili kdyz uz z nejakych duvodu neni k dispozici FQDN, mely by se podobne
veci posilat alespon na kdosi na hostname, ale ne na kdosi na localhost. Ze si
to hafo lidi neumi poradne nastavit je jina vec.

> Ano a kdyz ti DNS server nepobezi? Skonci to na timeoutu.

Puvodni pripad vypadal jinak. Timeoutovalo to do te doby, nez do lokalniho
DNS serveru (ktery zrejme i predtim bezel) byla pridana zona pro
localhost. Proc by to predtim timeoutovalo je mi zahadou (pochopil bych to
pri nedostupnem netu).

-- Honza Houstek