Fw: SATA raid v linuxu????

Úterý Květen 11 10:06:55 CEST 2004

On Tue, 11 May 2004, Petr Klima wrote:

> On ani zas tak rychly byt nemusi .. ona prenosova rychlost tech disku
> neni pro RAID CPU "boh vie co" navic operace ktere dela jsou vlastne
> trivialni ...

Pokud je potreba malo (ono ve skutecnosti zalezi na tom, kolik a jakych
disku se pripoji), pak je zase vysledna zatez hlavniho procesoru (a
sbernice! take se take da zahltit, kdyz na to prijde) snesitelna.

Opravdu se vyskytuji situace, kdy je HW radic nekolikrat pomalejsi nez
SW RAID. Je to smutne, ale je to tak.

On Tue, 11 May 2004, Ing. Pavel Janousek wrote:

> 	Chcete rici, ze dokud se elektrony pohybuji nad magnetickym
> zaznamem (a nikoli v nem), ze ani disky nereknou, uz to mam?

Nektere jsou poctive a nahlasi splneni operace, az kdyz je opravdu
splnena. Nektere (s write-back kesi) podvadeji a tvrdi, ze uz to maji,
hned jak prikaz obdrzi.

> I ten disk (mozna jen lepsi/drazsi, nevim) je staven tak, aby
> kapacitory utahly vypadek a dokoncili prave rozdelanou operaci... -

Obvykle se tomu cesky rika "kondenzator" :)   (I kdyz uznavam, ze
"kapacitor" lepe popisuje, co ta soucastka dela.)

> ma takoveto kapacitory RAID radic, kdyz ani nevi na jak dlouho si tu
> informaci musi uchovat

Nema. Radice maji normalni akumulatory (nebo vubec nic).

On Tue, 11 May 2004, Milan Keršláger wrote:

> K tomu slouzi tzv. multipath device (diskove pole v "lednicce" je
> dostupne pres vice radicu a jadro o tom vi a dovede to vyuzit).

Ovsem to porad neresi otazku nabootovani, protoze pri nem musi
multipathing umet i BIOS, nebo podobny smejd, co to bootovani zahajuje.

> Jenze v tomto ohledu ponekud sklouzavame k resenim, ktere zacinaji
> nekde na peticifernych hodnotach

A mame dobre naslapnuto na sesticiferne hodnoty. :)