Fw: SATA raid v linuxu????

Chlopcik Ales chlopcik na vojnem-plzen.cz
Středa Květen 12 08:06:49 CEST 2004

Jan Houstek wrote:

> Nejvice vypadku proudu je zpusobeno UPS :)
>
> Ale vazne, nezalohovana pamet v RAID radici je skutecne dost slabym
> mistem. UPS neni 100%, pritom u systemu bez RAIDu nebyva dopad tak
> drasticky, jako prave u RAID radicu s nezalohovanou kesi, navic, kdyz uz
> je nekde HW RAID, budou tam zrejme i data, jejichz poskozeni bude hodne
> mrzet :)
>
> -- Honza Houstek

	Opet budu oponovat :

	1) Pod pojmem UPS si predstavuji poradnou OnLine a ne zadny
LineInteractive sunt. Bohuzel 90 % v soucasnosti nabizenych UPS ja prave
LineInteractive a v kombinaci se zdrojem zatizenym az k hranici to muze
byt smrtelna kombinace.

	2) Pokud nemam _poradnou_ UPS a dam si WriteBack a ne WriteThru, pak si
za nasledky muzu sam.

	3) Adaptec AHA-2400A je cisty HW ATA RAID. Pripojuji s k nemu ATA
disky, ale je to HW RAID. Neznam uplne presne veskere RAID radice na
svete, ale treba dobra krava (zwana KowWell :-) neprodava RAID radice,
ale vicekanalove IDE radice. To je ale normalni obchodni trik/podvod.
Neco podobneho, ako WinModemy. Lacine, dvakrat placene.

	4) Jeste zpet k tomu vykonu :
	  a) CPU na RAID radici staci radove destitky MHz, nebot (jak pise PK o
kus dal) to CPU neresi zadne slozite operace. Dovedu bych si predstavit,
jak byl RAID radic v drevnich dobach osazen PLA. A uznate sami, ze PLA
je sice dostatecne rychle, ale zadny genius.
	  b) z techtyz duvodu je zbytecne uzirat systemovou pamet. Pamet na
radici musi stihat pro dane CPU (to je vec vyrobce :-). Tim padem TO
nemusi byt nejaka akutermicka hydrodynamicka DualChanel turbo extra =>
penize. Ale pamet musi byt dostupna primo a ne pres ISA/EISA/PCI/AGP
(Ano. Uz jsem potkal HW RAID do AGP slotu. Taky jsem se divil. :-).