Jeste k SW raid-5 - switching cache buffer size

Petr Vejsada daemon na svoboda.cz
Středa Květen 12 09:41:40 CEST 2004

Jan Derfinak wrote:

> Meni sa velkost bloku, ktory FS zapisuje na raid. Predpokladam, ze
> pouzivate xfs, takze musite vytvorit FS, ktory bude mat velkost sektoru
> rovnu velkosti

OK. Co se tyka stejne velikosti bloku (mysli se tim chunk-size na raidu?),
toto jsem nekolikrat slysel, ale nikde jsem si to nepotvrdil. Momentalne to
stale testuju, velikost bloku mam 4k a chunk-size 64k, zadny problem (krom
tech otravnych hlasek v logu) nemam.

Zato jsem zkusil pokusne mountnout xfs pres loop (tedy

losetup /dev/md3 /dev/loop3
mount /dev/loop3 /mnt/mnt1 -t xfs -o quota,loop
)
a XFS mi opet spolehlive sleti po par zapisech a je po nem, jako se mi to
stavalo drive. Pry to melo byt opraveno, zjevne neni. To momentalne mi vrasky
nedela.

Proc tedy mam mit stejnou velikost bloku ?

--
Zdraví
Petr Vejsada