Jeste k SW raid-5 - switching cache buffer size

Jan Derfinak ja na mail.upjs.sk
Středa Květen 12 15:36:21 CEST 2004

On Wed, 12 May 2004, Petr Vejsada wrote:

> Nasel jsem si to, nebyl jsem si jist, zda to souvisi s chunk size, proto jsem
> se ptal. Zkusil jsem to, zajimave, ze rychlost zapisu se zvedla asi o 30%.

To je zaujimave, pretoze s mensou velkostou bloku sa zvysuje rezia a
zmensovat velkost bloku ma zmysel iba vtedy, pokial mate na FS male
subory a chcete minimalizovat stratu kapacity vznikajucej z dovodu
nezaplnenych blokov. Napada ma este, ze pokial Ste to testoval na malych
suboroch, tak mohlo nastat zrychlenie z dovodu, ze kvoli mensej velkosti
blokov sa na disk zapisalo mensie mnozstvo udajov.

> blocksize = sectorsize, vsude, nicmene ty hlasky v logu porad jsou.

Evidentne tam este nieco zapisuje bloky v inej velkosti.
Nenapadlo, ze budete zmensovat velkost datovych blokov a sucasne velkost
bloku pre adresare. :) Prislo mi jednoduchsie zvacsit velkost sektoru na 4K
pomocou volby -s size=4096 a potom by mali vsetky zapisy prebiehat v
4K-vych blokoch. A este by som specifikoval (pokial to mkfs.xfs neurobi
automaticky) velkost logov (-l size) v nasobku 4K.

					jano