problem: nejedou nadstavby RPM

Daniel Novotny xnovotn3 na fi.muni.cz
Středa Květen 12 16:34:58 CEST 2004

Dobry den,
Mam stary stroj se starym RedHatem 6.1
Nechodi mi tam nadstavby nad RPM (samotne RPM chodi)

napriklad:

$ python
Python 1.5.2 (#1, Sep 17 1999, 20:15:36)  [GCC egcs-2.91.66
19990314/Linux (egcs- on linux-i386
Copyright 1991-1995 Stichting Mathematisch Centrum, Amsterdam
 >>> import rpm
 >>> rpm.opendb()
cannot open file /var/lib/rpm/nameindex.rpm: Invalid argument
Traceback (innermost last):
   File "<stdin>", line 1, in ?
   rpm.error:

$

stejne tak nechodi ani gnorpm, purp ... vzdy se stejnou debilni
chybovou hlaskou.

cannot open file /var/lib/rpm/nameindex.rpm: Invalid argument

(BTW: ano, na pristupova prava toho souboru jsem se dival a ano, jsou
  nastavena dobre)
pritom purp jsem si kompiloval sam a stejne to nepomohlo

RPM je 3.0.6

   co mam delat?

      D.N.

p.s: neradte mi upgradovat OS,instalace vyssi verze se nevleze na HDD :(