Re: Samba - montování lokálního hdd

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Čtvrtek Květen 13 08:06:52 CEST 2004

> Mám dotaz:
> do PC s OS RH7.1 jsem přidal NTFS disk (40GB, chci na něj zálohovat).
> Pokus o přimontování příkazem mount -t auto /dev/hdc1 /mnt/hdc  skončil hláškou: "typ ss ntfs není podporován jádrem". Nechce se mi kompilovat jádro a tak mě napadlo, že Samba umí připojit síťový NTFS disk a že by pro ni nemusel být problém připojit lokální NTFS disk.
> příkaz: smbmount /dev/hdc1 /mnt/hdc -o username=administrator však nezafungoval!

No bodejť by fungoval, když má samba na práci něco úúúplně
jiného !

Takhle se připojuje svazek, který někdo jiný exportuje (ať už
wokna nebo jiná samba), přičemž to se souborovým systémém nemá
absolutně nic společného !! Zkuste si představit, že se
připojujete sambou na Win98 běžící na FAT. Nebo na jinou sambu
na linuxu, který používá ext3. V obou případech se sambou můžete
připojit, ale v obou případech nejde o NTFS !!

Aby se dal připojit NTFS svazek, musíte buď sehnat příslušný
modul do jádra :
 - od distributora (někdy se tyto podpůrné moduly do jádra dají
doinstalovat z přídavných balíčků) - jaké je to distribuce ?
 - nebo si jádro přeložte (není to tak hrozné jak to vypadá)
 - nebo si přeložte jen ten modul, ale přiznám se, že mě se
tento postup kdysi dávno nezdařil, takže jsem se pak naučil
kopilovat celé jádro a je po ptákách

Pokud máte legální instalaci Woken, můžete ještě zkusit jiný
způsob - jeden nadšenec udělal nadstavbu Wine (emulátor Windows
na linuxu), která umí zavést a používat "originální" NTFS.VXD z
Woken a pracovat "nativně". Na odkaz si nevzpomínám, ale uřčitě
bude v archívu konference.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s