co se deje ? - softwarove patenty

Petr Aubrecht aubrech na labe.felk.cvut.cz
Čtvrtek Květen 13 10:26:51 CEST 2004

> Ne, budete jist priborem stejne jako ted.
>
>    1. existenci jidelniho noze, vidlicky a lzice bude snadne prokazat
>       nekolik staleti nazpet

No a? To nekomu vadi? Staci projit ty hromady patentu, ktery jsou
propirany (vcetne tech nekolika srandovnich od M$, ktere se objevily na
rootu). Dalsi priklady uvedl Stallman (mne nejvic zaujalo patentovani de
facto topografickeho usporadani dvacet let po jeho matematickem popsani).

>    2. to, ze ma nekdo neco patentovane, automaticky neznamena, ze se to
>       nesmi pouzivat. Vyrobce proste plati licencni poplatky drziteli
>       patentu a vesele vyrabi. Poplatek se samozrejme promitne do ceny
>       vyrobku.
> Libor

To jiste zni na prvni pohled idealne. Pripady jako GIF, MP3, FAT (a asi
ted JPEG a dalsi) uz vypadaji mnohem hur.

Doufam, ze jsme dneska pouceni a budeme se snazit pouzivat veci, o kterych
vime, ze nejsou patentovane (PNG). Koneckoncu dela to i M$ -- pri exportu
Wordu do HTML generuje PNG. Proc nepouziva ty skvely licencovany GIFy?
Musel by platit poplatky a vesele vyrabet? Ze by na to nemeli?

Mel bych jeste prosbicku: mate nekdo adresu toho webu s cisly patentu?
Nasel jsem jenom PDF, ale radsi bych referencoval HTML stranku.

Diky
	Petr